Algemene voorwaarden

Algemene Verkoopvoorwaarden

Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen en verkoopovereenkomsten via de website www.fijningericht.nl en de alternatieve domeinnamen en/of e-mailadressen met betrekking tot de via de website (of per e-mail) aangeboden producten. Door een bestelling te plaatsen, stemt de koper volledig en onvoorwaardelijk in met deze verkoopvoorwaarden. Fijn Ingericht, in bezit van Jarama, behoudt zich het recht voor om de verkoopvoorwaarden te wijzigen. Wijzigingen in de verkoopvoorwaarden zijn alleen van toepassing op bestellingen die op of na de datum van wijziging worden geplaatst. Wij verkopen onze producten uitsluitend aan consumenten vanaf 18 jaar en alleen in voor consumptie geschikte hoeveelheden.

Toepassing

Elke bestelling vertegenwoordigt de instemming van de koper met deze algemene voorwaarden, die een integraal onderdeel van de overeenkomst vormen, en sluit alle andere algemene of specifieke voorwaarden van de koper uit, tenzij anders schriftelijk is vastgesteld.

Aanbiedingen en Aanvaarding van de Bestelling

De presentatie van onze producten in de Fijn Ingericht E-shop is slechts een vrijblijvende uitnodiging tot het plaatsen van een bestelling. Met het plaatsen van uw bestelling doet u een bindend aanbod voor het afsluiten van een koopovereenkomst. Wij accepteren dit aanbod door de levering van de producten. Wij zijn vrij om te besluiten of we een bestelling al dan niet aanvaarden. Indien wij een bestelling niet kunnen vervullen, zullen wij u onmiddellijk informeren. Product- en prijsinformatie, evenals gedetailleerde bestelinformatie, kunnen onderhevig zijn aan wijzigingen en correcties.

Indien producten ten gevolge van een fout, hetzij op artikel- of actie-niveau, verkeerd geprijsd zijn, is Fijn Ingericht niet verplicht het product tegen de verkeerde prijs te leveren. In dergelijke gevallen kan Fijn Ingericht u informeren over de juiste prijs en u vragen uw bestelling voor het betreffende product te bevestigen of te annuleren. U bent alleen gebonden aan de bestelling zodra u alle noodzakelijke gegevens voor het afsluiten van de koopovereenkomst hebt ingevoerd, hebt bevestigd dat u op de hoogte bent van deze algemene voorwaarden en ermee akkoord gaat, op de knop "Nu betalen" hebt geklikt en de betaling succesvol via onze betalingsprovider hebt afgerond. De betaling geldt als afgerond wanneer de betalingsprovider u terugverwijst naar onze website. Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een automatische e-mail ter bevestiging van uw bestelling. Deze bevestiging is alleen bedoeld om u te informeren dat wij uw bestelling hebben ontvangen; het vormt geen aanvaarding van de bestelling, noch impliceert het een koopovereenkomst. Wij accepteren de bestelling door de levering van de producten. De levering vindt plaats na ontvangst van uw betaling. Fijn Ingericht heeft het recht om bestellingen om de volgende redenen te weigeren:

  • Het product is niet op voorraad of niet meer beschikbaar;
  • Er is vastgesteld dat producten in de Fijn Ingericht E-shop verkeerd zijn weergegeven;
  • Er is een sterk vermoeden van illegale activiteiten of kwade opzet van de klant;
  • Overmacht;
  • Als de indruk ontstaat dat de klant van plan is de artikelen door te verkopen.

Aanbiedingen & Acties

Acties zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod zelf anders is aangegeven. Wanneer u een vrijblijvende actie aanvaardt, behoudt Fijn Ingericht zich het recht voor om het aanbod binnen 3 werkdagen na ontvangst in te trekken of te wijzigen. Fijn Ingericht is alleen gebonden aan mondelinge afspraken nadat deze schriftelijk expliciet zijn bevestigd. Acties van Fijn Ingericht gelden niet automatisch voor nabestellingen. Fijn Ingericht kan niet aan zijn actie gebonden worden als het aanbod geheel of gedeeltelijk een kennelijke fout of vergissing bevat. Aanvullingen, wijzigingen en/of andere afspraken gelden alleen indien schriftelijk overeengekomen.

Kortingen, Coupons en Actiecodes

Per bestelling kan slechts één korting, coupon of actiecode worden verzilverd, tenzij anders aangegeven. Bovendien kan elke korting, coupon of actiecode slechts één keer per persoon worden gebruikt. Kortingen, coupons of actiecodes kunnen niet in contanten worden verzilverd en hebben geen geldwaarde. Geannuleerde bestellingen maken een actiecode ongeldig.

Kortingen, coupons en actiecodes kunnen alleen voor een enkele bestelling worden gebruikt. Alle resterende tegoeden van de korting, coupon of actiecode kunnen niet op een toekomstige bestelling worden overgedragen. De klantenservice kan bepaalde klanten kortingen, coupons en actiecodes in de vorm van een tegoed op het klantenaccount aanbieden. Dit tegoed moet op een enkele bestelling worden toegepast. Elk poging om het systeem te manipuleren en kortingen, coupons en actiecodes in te voeren in grote hoeveelheden via derden of syndikaten, macro's, "scripts", brute force, valse identiteiten door IP-adresmanipulatie, het gebruik van andere entiteiten of andere geautomatiseerde middelen (inclusief systemen die geprogrammeerd kunnen worden om deze codes in te voeren) maakt de bestelling en het gebruik van de korting, coupon of actiecode ongeldig. Helaas is het niet mogelijk om een actiecode of cadeaubon toe te passen na een reeds geplaatste bestelling. U kunt de actiecode of cadeaubon echter bij uw volgende bestelling gebruiken.

De aard, duur en vervaldatum van een actie, evenals alle aanvullende specifieke voorwaarden van het gebruik, zijn te vinden in de beschrijving van de actiecode. Elke actiecode is geldig voor een beperkte periode. Na deze periode kan de actiecode niet meer worden gebruikt. Kortingpercentages die gecombineerd kunnen worden, worden achtereenvolgens toegepast. Dit betekent dat na de verwerking van de actiecode een extra kortingpercentage op het resterende bedrag na toepassing van de eerste korting wordt toegepast. U kunt actiecodes niet voor uitstaande bestellingen gebruiken. Als een actiecode wordt gebruikt voor artikelen die in totaal lager zijn dan de waarde van de actiecode, vervalt het resterende bedrag van de actiecode. Acties gelden zolang de voorraad strekt. Actiecodes mogen niet voor commerciële doeleinden en/of voor andere dan de oorspronkelijk bedoelde doeleinden worden gebruikt.

Levering

De levering van de producten vindt, voor zover mogelijk, plaats binnen de tijdsperiode die op de informatiepagina's over verzending en retour is aangegeven. In de meeste gevallen vindt de levering binnen twee tot vijf werkdagen na betaling plaats, mits de producten op voorraad zijn. In Nederland wordt het pakket de volgende werkdag geleverd. Fijn Ingericht behoudt zich het recht voor om deelleveringen uit te voeren. Indien producten niet worden geleverd, wordt de koper zonder rente of andere vergoedingen terugbetaald.

Eigendom Voorbehoud

Geleverde producten blijven eigendom van Fijn Ingericht totdat de betaling volledig is voldaan. Dit omvat alle kosten en vergoedingen, achterstallige rente en terugbetalingen. In geval van niet-betaling behoudt Fijn Ingericht zich het recht voor om de producten op kosten van de koper terug te halen.

Herroepingsrecht

De koper heeft het recht om de aankoop binnen 30 kalenderdagen na de dag waarop hij of een door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het (laatste) product fysiek in bezit neemt, zonder betaling van een boete en zonder opgave van redenen te herroepen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dient u ons, Fijn Ingericht, Vossendaal 10, 2440 Geel, Duitsland, info@fijningericht.nl, te informeren over uw beslissing om deze overeenkomst te herroepen door middel van een duidelijke verklaring (bijv. een brief verzonden per post, fax of e-mail). Om de herroepingsperiode in acht te nemen, is het voldoende om uw mededeling over de uitoefening van het herroepingsrecht vóór het verstrijken van de herroepingsperiode te verzenden.

Overmacht

Fijn Ingericht is niet aansprakelijk voor vertragingen als gevolg van omstandigheden die buiten onze controle liggen. Dit omvat productie- of personeelstekorten, transportvertragingen, stakingen en verstoringen in de bedrijfsvoering die ons of onze leveranciers kunnen treffen, zelfs als deze voorzienbaar zijn.

Privacy

Wanneer de koper een online bestelling plaatst, geeft hij zijn toestemming dat Fijn Ingericht zijn gegevens opslaat en gebruikt, uitsluitend voor Fijn Ingericht. Fijn Ingericht zal deze gegevens onder geen enkele omstandigheid aan derden verstrekken. De koper heeft te allen tijde het recht om deze gegevens op te vragen of te wijzigen. Op deze manier respecteert Fijn Ingericht de Nederlandse wet op de bescherming van persoonsgegevens uit 2018. Zie ook onze privacyverklaring.

Onafhankelijkheid van Bepalingen

Als een bepaling van deze voorwaarden ongeldig wordt verklaard, heeft dit geen invloed op de geldigheid van de overige bepalingen.

Garantie en Conformiteit

Indien een artikel beschadigd aankomt, bespreken we met u wat de beste oplossing is: vervanging of compensatie. We verwachten dat u ons een foto toestuurt die de schade duidelijk toont. Dit kan per e-mail naar info@fijningericht.nlworden verzonden. De wettelijke garantievoorwaarden zijn van toepassing op al onze producten. Volgens de wet op consumentenbescherming van 21 september 2004 met betrekking tot de verkoop van goederen geldt een garantie van twee jaar, waarin we de mogelijkheid hebben om de aankoopprijs terug te betalen of de producten te vervangen.

Toepasselijk Recht

Deze verkoopvoorwaarden zijn onderworpen aan het Duitse recht. Geschillen die verband houden met deze verkoopvoorwaarden of met een overeenkomst die op deze basis is gesloten, vallen onder de bevoegdheid van de rechtbanken in Duitsland.

Wijzigingen in de Verkoopvoorwaarden

Fijn Ingericht behoudt zich het recht voor om deze verkoopvoorwaarden te allen tijde te wijzigen. Wijzigingen zijn van kracht zodra ze op de website www.fijningericht.nl zijn gepubliceerd.

Klachten

Als u ontevreden bent over een product of onze service, vragen wij u om dit onmiddellijk aan ons te melden. We zullen ons best doen om uw kwestie op te lossen. U kunt ons per e-mail bereiken op info@fijningericht.nl of ons contacteren via onze website. Als u niet tevreden bent met onze reactie, heeft u de mogelijkheid om uw klacht in te dienen bij de Nederlandse Geschillencommissie voor Consumenten. U kunt ook uw klacht indienen via het Europees online geschillenplatform (ODR) dat beschikbaar is op http://ec.europa.eu/odr.